Számlázó program bejelentés, NAV Online Számla bekötés

Ha még nem vagy rutinos számlázó program használó, akkor bizonyára még vannak benned kérdések a szükséges teendőkkel kapcsolatban. Ezt megkönnyítve most abban fogunk neked segíteni, hogyan tudod bejelenteni a számlázót és milyen úton kerülnek fel később a szükséges adatok a NAV Online Számla rendszerébe is.

Elsőként nem árt tisztázni, hogy a számlázó program bejelentése nem összekeverendő az adatszolgáltatási kötelezettséghez kapcsolódó Online Számla rendszerbe való regisztrációval. Míg előbbi kötelező jellegű, addig utóbbi – jelen pillanatban – a 100.000Ft ÁFA összeget meghaladó számlák esetén az. De ne szaladjunk ennyire előre, haladjunk lépésenként.

Számlázó program bejelentés – Hogyan és hol teheted meg?

Ahogy már szó volt róla, minden számlázót – számlázó programot vagy online számlázó rendszert – az adózó kötelessége bejelenteni a NAV felé, a használatbavételtől számított 30 napon belül.

A bejelentést az adó- és vámhivatal ÁNYK programján keresztül lehet megtenni, a nyomtatvány kitöltése után pedig emailben vagy postai úton is beküldheted a NAV részére.

Tipp: A Kulcs-Üzletben regisztráció után a NAV/ÁNYK modulban is el tudod készíteni a szükséges nyomtatványt. Mivel könyvelődnek is hozzáférést biztosítunk, így az ő segítségét is kérheted később az ÁNYK-ba való feltöltéshez. 

NAV Online Számla bekötés első lépés: Regisztráció

2018-ban a NAV szigorított a számlák adatszolgáltatási kötelezettségén, így onnantól kezdve minden, 100.000Ft ÁFA értéket meghaladó számlát fel kell tölteni az Online Számla rendszerbe.

2020-ban tovább bővül ez a kör (előreláthatólag július 1-jétől) és így már minden, nem magánszemélynek kiállított számlára fog vonatkozni a törvény, annak ÁFA értékétől függetlenül. Sőt, 2021-ben minden bizonnyal magánszemélynek kiállított számlák is ugyanerre a sorsra jutnak.

Tehát előbb-utóbb mindenképpen szükséged lesz az Online Számla rendszer regisztrációra, amihez a következőket kell tenned:

·        Az Online Számla hivatalos oldalán menj a Regisztráció gombra. (https://onlineszamla.nav.gov.hu/)

·        Menj az ADATSZOLGÁLTATÁSRA KÖTELEZETT ADÓZÓI REGISZTRÁCIÓ” lehetőségre.

Tipp: Az ÚJ FELHASZNÁLÓ HOZZÁADÁSA LÉTEZŐ REGISZTRÁCIÓHOZ lehetőséget akkor tudod használni, ha például a könyvelőd vagy kollégád szeretnéd a rendszerhez adni.

·        Add meg a szükséges adatokat és ha kész vagy, ellenőrizd, hogy mindent helyesen írtál-e. Ezzel elkészítetted az Elsődleges felhasználót, amivel kézi számlatömb használata esetén már tudod is teljesíteni az adatszolgáltatási kötelezettséget.

Hogyan tudod összekötni a Kulcs-Üzletet az Online Számla rendszerrel?

Ahhoz, hogy számlázó programmal tudd teljesíteni az adatszolgáltatást – és teljes legyen a NAV Online Számla bekötés – további lépésekre is szükséged lesz. Kulcs-Üzlet esetén így tudod megtenni:

·       Az Online Számla rendszerben keresd meg a „FELHASZNÁLÓK” menüpontot.

·       Válaszd ki a megfelelő felhasználót és ebben a sorban kattints a RÉSZLETEK oszlopban található háromszögre.

·       A KULCSGENERÁLÁS opciót válaszd.

·       Az oldal tetején fogod megtalálni az XML aláírókulcsot, az XML cserekulcsot, valamint a felhasználónevet. Ezekre mind szükséged lesz.

Ezt követően nyisd meg a Kulcs-Üzletet és itt folytasd az összekötést.

·       A program jobb felső sarkában menj a NAV/ÁNYK fülre.

·       Kattints a Technikai felhasználó lehetőségre. 

·       Itt add meg a szükséges adatokat, majd menj a
mentésre. Ha nem vagy biztos a dolgodban, akkor nézd meg a videónkat, amiben megmutatjuk a menetét.

Amennyiben nem ugrott fel semmilyen hibaüzenet, minden készen áll ahhoz, hogy feltöltsd a számláid a NAV részére. 

Nincs még Kulcs-Üzlet regisztrációd? Kattints ide és néhány perc alatt változtathatsz ezen!