Partnerkezelés

Új partner rögzítése

Új partnereink rögzítését a Kulcs-Üzlet program főoldalán az Új/Partner menüpont segítségével tudjuk megtenni.

A megjelenő ablakban van lehetőségünk partnereink alapadatait felrögzíteni. Itt a csillaggal megjelölt mezők kitöltése kötelező.

A következő fülre átkattintva rendelhetünk partnerünkhöz alapértelmezett fizetési módot, alapértelmezett devizát, egyedi fizetési határidőt, besorolhatjuk partnerünket kategóriákba, weboldalt, megjegyzést és fotót rögzíthetünk partnerünkhöz.

A harmadik fülön rendelhetünk partnerünkhöz bankszámla számot, csoportazonosítót, EU adószámot, közösségen kívüli adószámot, IBAN-t és SWIFT kódot. Mivel a fentiekkel nem feltétlenül rendelkezik minden partnerünk, ezért ezen adatok megadása nem kötelező.

Az utolsó fülön lehetőségünk van a partnerhez külön szállítási adatokat is rendelni, amennyiben ezek eltérnek a számlázási adatoktól.

Amennyiben rögzíteni kívánt partnerünk nem egy cég, hanem magánszemély, akkor a szerkesztőablak jobb oldalán található jelölő segítségével ezt is megadhatjuk.

A rögzített partnerek adatai korlátlan ideig megmaradnak, a felrögzíthető partnerek számában nincs felső korlát, tehát bármennyi partner felrögzíthető.

Amennyiben minden kötelező és általunk megadni kívánt adatot felrögzítettünk, akkor a Mentés gombra kattintva tudjuk véglegesíteni partnerünk adatlapját. A mentést követően a partner adatai bekerülnek a Rögzített/Partnerek menüpont alá.

A Kulcs-Üzletben nem csak manuális adatrögzítésre van lehetőség, a program cégnév alapján képes a bisnode adatbázisából a nyilvános cégadatokat kinyerni, így kiválasztva az általunk keresett céget automatikusan kitölti ezeket a mezőket. Ehhez elég beírnunk a cégnév egy részletét, és a program automatikusan felkínálja az összes céget, amikben a keresett kifejezés megtalálható:

A cég kiválasztása után a cég neve, adószáma és címadatai kitöltésre kerülnek:

Új partneradatok rögzítésére bizonylatok kiállítása közben is lehetőség van, abban az esetben, ha gyorsan állítanánk ki bizonylatot egy olyan partnernek, akinek korábban még nem készítettünk bizonylatot. Az így felrögzített partnereink is bekerülnek a Rögzített/Partnerek listájába.

Partner törlése

Amennyiben szeretnénk partnerlistánkról a már nem aktuális partnereinket törölni, azt a Rögzített/Partnerek menüpont alatt a partner adatlapjára állva a Törlés funkció segítségével fogjuk tudni elvégezni.

A törölt partnerek adatai nem kerülnek véglegesen törlésre, hanem Törölve státuszt kapnak, amiből bármikor visszaállíthatók a törölt partnerek az aktívak közé. A törölt partnerek a Rögzített/Partnereim menüponton belül a Szűrés funkción belül található Törölve jelölő bepipálásával jeleníthetők meg.

A törölt partnerek fekete színjelöléssel fognak a partnerlistában megjelenni, innen lehetőség van ezen partnerek adatait módosítani vagy a visszaállítani az aktív partnerek közé.

Abban az esetben, ha a törölni kívánt partnernek a törlés pillanatában van a programban nyitott ajánlata, akkor a program a törlést addig nem fogja engedélyezni, amíg az ajánlatból nem készítünk számlát vagy nem rontjuk le.

Az ajánlatokat a Rögzített/Ajánlatok menüpont alatt van lehetőség számlázni vagy rontani.

Partner adatok módosítása

Rögzített/Partnerek listájában megtalálható lesz minden eddig felrögzített partnerünk adata. Itt lehetőségünk van a már felrögzített partnereink adatait utólag módosítani. Amennyiben ráállunk egy rögzített partner adatlapjára, akkor a megjelenő Megnyit gombra kattintva tudjuk a módosításokat elvégezni.

Ekkor a kiválasztott partner adatainak szerkesztőablaka megjelenik és minden korábban rögzített adat módosítható, majd a módosítások a Mentés gombbal véglegesíthetők.

Ezen az adatlapon továbbá látszik az ügyfél létrehozásának és első vásárlásának dátuma, valamint a követelések, lejárt követelések és az ügyfél nevére történő értékesítések összesített kimutatása is.