Kulcs-Üzlet tudásbázis

Aktiválás és beállítás

A Kulcs-Üzlet program lehetőséget kínál arra, hogy néhány perc alatt létrehozzunk egy könnyen kezelhető és jól átlátható webáruházat.
Ehhez első lépésként létre kell hoznunk webáruházunkat, amit a menüsoron található Webshop modul menüpontban tudunk megtenni:

A létrehozás gombra kattintva határozhatjuk meg webáruházunk alapadatait:

Webshop URL-je: Itt határozhatjuk meg, hogy milyen URL-en legyen elérhető a weben webáruházunk. Az URL eleje fix, a meghatározható rész az URL végére kerül be. Csak kis betűt, számot és – karaktert tartalmazhat.

Webshop neve: Webáruházunk kezdőlapjának tetején az itt meghatározott szöveg kerül megjelenítésre. Megadása nem kötelező, de ajánlott.

Partnerkategória: Amennyiben szeretnénk, hogy webshopunkban vásárló ügyfeleink egyedi kategória besorolást kapjanak programunkban, akkor azt itt választhatjuk ki. Csak olyan kategória választható ki, ami korábban már létrehozásra került a rendszer beállításokban. Partnerkategóriák létrehozására a Beállítások/Rendszer beállítások/Partnerkategóriák menüpont alatt van lehetőség:
Érdemes meghatároznunk egy partnerkategóriát (pl.: Webes vásárló), mert a későbbiekben könnyebben tudjuk szűrni, hogy mely partnereink származnak webes vásárlásokból, a partnerkategóriára vonatkozó szűrési lehetőséggel:
Megadása nem kötelező, de ajánlott.

Projekt: A webshopon keresztül kiállított számlák ehhez a projekthez lesznek rendelve, így egyszerűen ellenőrizni tudjuk webáruházból származó nyereségünket. Csak olyan projekt választható ki, ami korábban már létrehozásra került a rendszer beállításokban. Projekt létrehozására a Beállítások/Rendszer beállítások/Projektek menüpont alatt van lehetőség:
A beállítás használatával minden webáruház rendelés során generálódott bizonylatot (legyen az számla vagy ajánlat) könnyedén szűrhetünk a projektekre vonatkozó szűrési lehetőségekkel:
Megadása nem kötelező, de ajánlott.

Készlet megjelenítése: Eldönthető, hogy a termékek pontos készlete látszódjon-e a webáruházban vagy sem. Amennyiben készlettel rendelkező termékek szeretnénk webáruházunkban értékesíteni, akkor a funkció bekapcsolása ajánlott, hiszen vásárlóink látni fogják a számukra érdekes termékeknél a pontos készleten lévő mennyiséget, ez pedig ösztönzően hathat vásárlási szándékukra.

Mínuszos készlet: Eldönthető, hogy raktárkészlettel nem rendelkező termékek értékesíthetők legyenek-e a webáruházban vagy sem. Abban az esetben, ha termékeink raktárkészlet pótlását gyorsan tudjuk intézni, hasznos lehet engedélyezni a mínuszos készlet használatát, elkerülve így az esetleges profitkieséseket.

A beállítások módosítására a webáruház létrehozása után a webshop modul fülön továbbra is lehetőségünk lesz:

A webshop létrehozás után nyílik lehetőség a webshop részletesebb beállításaira és annak megnyitására.

Fizetési módok és bizonylatok

Itt határozható meg, hogy a programban rögzített fizetési módjaink közül melyek kiválasztására legyen lehetőség webáruházunkban, illetve, hogy a különböző fizetési módok kiválasztása után ügyfelünk ajánlatot vagy számlát kapjon a sikeres rendelés leadása után.
Érdemes átgondoltan beállítani fizetési módjaink és bizonylataink összerendelését, törekedjünk arra, hogy webes vásárlásnál nem kivitelezhető fizetési módot ne jelenítsünk meg webáruházunkban, illetve, ha lehetőséget adunk azonnali kiegyenlítésű fizetési mód használatára, ahhoz lehetőleg a számla készüljön funkciót rendeljük hozzá. Egy javasolt beállítási példa:

Megadható továbbá az is, hogy a webshopos ajánlataink milyen néven jöjjenek létre, itt is érdemes olyan ajánlat elnevezést használni, melyből egyértelművé válik, hogy webes rendelésről beszélünk (Pl.: Webshop ajánlat)

Webshop sablon
Itt állítható be webáruházunk kinézete. Előre meghatározott sablonokból és színpalettákból választhatunk, illetve eldönthetjük, hogy a weboldal sötét vagy világos stílust használjon oldalunk.

Lábléc beállítása
A menüpont alatt meghatározható, hogy a webáruház alján, a lábléc részen milyen információk jelenjenek meg.
A bal oldali láblécbe tartalommal és megnevezéssel ellátott linkeket helyezhetünk el. (pl.: általános szerződési feltételek, adatvédelmi nyilatkozat, hasznos linkek)
A középső láblécbe kapcsolati adatok megadására van lehetőség (pl.: telefon, e-mail)
A jobb oldali láblécben pedig, megadhatók a közösségi médiás felületeink elérési útvonalai (pl.: Facebook, Instagram, YouTube, saját weboldalunk)

Szállítási költség

A menüpont segítségével lehetőségünk van szállítási költségek meghatározására webáruházunkhoz. Amennyiben szeretnénk szállítási költségeket meghatározni, akkor a menüpont alatt a Szállítási költség felszámolása jelölőt kell bepipálnunk, ezután lehetőségünk lesz meghatározni a szállítási költségeket. Itt tudjuk megadni, hogy a szállítási költségre mint tételre számolódjon-e ÁFA, illetve kosár értékhatárok alapján akár 3 különböző szállítási díjat tudunk meghatározni, amennyiben szeretnénk nagyobb értékű rendelésekhez szállítási kedvezményt is meghatározni.

SimplePay
A Kulcs-Üzlet program webshop modulja lehetőséget biztosít az OTP SimplePay nevű online bankkártyás fizetési rendszer beintegrálására is a webáruházba. Az integráláshoz szükséges egy SimplePay szerződés megkötése.
A szerződés megkötése után az OTP-től kapott kereskedői azonosító és titkos kulcs megadásával kapcsolható össze a SimplePay alkalmazás a Kulcs-Üzlet Webshop modullal. Az integrációról részletesebben ITT olvashat.

Egyedi domain

Lehetőség van a létrehozott webshopunkhoz saját domainünk használatára is. Amennyiben igényeltünk egy domain szolgáltatótól saját domaint, a menüpont alatt első körben meg kell határoznunk ezt a domaint, majd a Domain beállítás létrehozása gombra kell kattintanunk. Ezután megkapjuk a rögzítendő DNS adatokat, amiket domain szolgáltatónknak kell továbbítani, majd ha ez alapján a szolgáltató elvégzi a szüskéges beállításokat, akkor már saját domain-ünkön keresztül lesz elérhető webáruházunk.

Megnyitás
Innen nyitható meg létrehozott webáruházunk. Ezen a felületen ellenőrizhetjük, hogy beállításaink elvégzése után milyen felület fogja fogadni webes vásárlóinkat. A beállítások módosításával mindig azonnal frissül webshopunk, így gyorsan ellenőrizhetjük újításainkat.

A webáruház sikeres létrehozását követően már csak annyi teendőnk van, hogy termékeinket megjelenítsük webáruházunkban.

Az új termék rögzítéséhez a program kezdőlapján található Új panelen a Termék menüponton belül van lehetőség:

Itt tudjuk termékeink adatait meghatározni, a létrehozott webáruházunkban is az itt megadott termékadatok fognak szerepelni. Amennyiben szeretnénk, hogy termékeink kategóriákba csoportosítva jelenjenek meg webáruházunkban, akkor a termék adatlapon található Termékkategóriák menüpontban tudjuk ezt megtenni. Ha még nem hoztunk létre kategóriát a + gomb megnyomásával van erre lehetőség:
Azt, hogy mely termékeink látszódjanak a webáruházban a termékeink adatlapján található Webshop termék jelölő aktiválásával állíthatjuk be:

Természetesen a fenti beállításokat nem csak újonnan felvett termékeinken, hanem a már meglévő termékeinken is alkalmazhatjuk, így utólagosan azok is elérhetővé tehetők a webshopban.

Az aktiválás után termékünk adatai azonnal szinkronizálásra kerülnek a webáruházba. A termékhez rendelt képek megjelennek webáruházunk felületén illetve, ha termékeinket termékkategóriákba soroltuk, akkor webáruházunkban is a különböző kategóriákba sorolva jelennek meg.
Amennyiben leírást szeretnénk megjeleníteni webáruházunkban a termékeinkről, azt a Termék leírás fülön adhatjuk meg:

Vásárlási folyamat

A webáruház a fenti beállítások elvégzése után aktív és használatra kész. Vásárlóink egyszerűen és kényelmesen le tudják adni rendeléseiket. Amennyiben partnerünk megtalálta a számára szimpatikus terméket a Kosárba tesz gombbal tudja hozzáadni kosarához.

A rendelés leadásához és a fizetési mód kiválasztásához a jobb felső sarokban megjelenő Kosaram menüpontra kattintva juthat el a vásárló.

Ezután még lehetőség van a kosár tartalmának módosítására, módosíthatunk a kosárba tett termékek mennyiségén, illetve törölhetjük is az ide helyezett tételeket, majd a Rendelés leadása gomb megnyomása után kell megadnia partneradatait és kiválasztania a fizetési módot:

Az összes mező kitöltése után aktívvá válik a Megrendelem gomb és kiválasztott fizetési módtól függően a rendelés leadásra kerül vagy pedig átirányításra kerül az ügyfél a bankkártyás fizetési felületre (SimplePay használat esetén).

A fenti folyamat végrehajtása után vásárlóink adatai bekerülnek a Kulcs-üzleten belül a Rögzített/Partnerek listájába, illetve az ügyfél által kiválasztott fizetési módhoz rendelt webshop beállítás alapján automatikusan számla vagy árajánlat rögzül a Kulcs-Üzlet programba. A bizonylat automatikusan kiküldésre is kerül a vásárló által a rendelés leadása során megadott e-mail címre.

SimplePay integráció

A Kulcs-Üzlet Webshop modulja lehetőséget kínál az OTP SimplePay rendszerének integrációjára, ezáltal elérhetővé téve az azonnali online bankkártyás fizetési lehetőséget a Kulcs-Üzlet webáruházában.

Aktiválás és integráció:

Ahhoz, hogy ezt a funkciót elérhetővé tegyük saját Kulcs-Üzlet fiókunkban, első körben szerződéskötés szükséges.

SimplePay regisztráció folyamata:

  • A regisztrációt a https://simplepay.secure.force.com/register felületen kezdhetjük meg, első lépésként cégünk adószámát kell megadnunk és el kell fogadnunk az adatkezelési tájékoztatót
  • A következő lépés az alapadatok kitöltése (a csillaggal megjelölt mezők kitöltése kötelező)
  • Ezután meg kell határoznunk cégadatainkat és a webáruházunkra vonatkozó adatokat (a csillaggal megjelölt mezők kitöltése kötelező)
  • Végül az Ajánlat kérése gombra kattintva véglegesíthetjük regisztrációnkat.
    Ekkor a regisztráció során megadott e-mail címünkre kapni fogunk egy ajánlatot a SimplePay-től ami tartalmazni fogja a személyre szabott fizetési konstrukciónkat, amit regisztrációnk alapján kalkulál ki a SimplePay rendszere.
    Ugyanebben a levélben lehetőségünk van elfogadni a kapott árajánlatot.
  • Az árajánlat elfogadása után kerül sor a szerződéskötésre és ha ez is megtörtént, akkor hozzáférést kapunk a SimplePay admin felületéhez.

A Kulcs-Üzlet részéről az integráció teljesen ingyenes, a szerződésben foglaltakon felül nem jár extra költséggel.

Szerződéskötést követően a kereskedő kap hozzáférést az https://admin.simplepay.hu/admin/login felülethez, ahova belépve a következő két értékkel lehet létrehozni a kapcsolatot a webáruházba előre integrált SimplePay-el:

  • Merchant Account ID (Kereskedő azonosító)
  • Secret Key (Titkosító kulcs)

Ezen adatokat a Webáruház modul/SimplePay menüpont alatt van lehetőség megadni:

A SimplePay-től igényelhető egy teszt fiók is, amivel lehetőség adódik tesztelni a fizetési mód működését élesben. Ebben az esetben a tesztfiókhoz kapunk egy külön kereskedő azonosító és titkosító kulcs párost, ilyenkor ezeket kell a fenti ablakba beillesztenünk, illetve a tesztrendszerhez szükséges a SandBox rendszer használata jelölő bepipálása is:

Fontos, hogy a tesztrendszer kipróbálása után az élesítésnél az azonosítót és a titkosító kulcsot állítsuk vissza az éles adatokra, illetve a SandBox rendszer használata jelölőből vegyük ki a pipát az élesítésnél.

Utolsó lépésként a Webshop modul/Fizetési módok és bizonylat típusok menüpont alatt a Bankkártya fizetési módhoz a Számla készüljön lehetőséget kell hozzárendelnünk:


A sikeres integráció után a webshop láblécében automatikusan megjelenik egy Adattovábbítási nyilatkozat menüpont, amelyet bankkártyás vásárlás esetén az ügyfél a Megrendelem gombra kattintva automatikusan elfogad:

Vásárlási folyamat SimplePay fizetéssel:

Amennyiben olyan fizetési mód van kiválasztva, amihez hozzá van rendelve a SimplePay fizetési mód (Bankkártya) és a fizetési módhoz a számla kiállítás opció lett hozzárendelve a Fizetési módok és bizonylatok menüpontban, akkor a rendelés leadáskor a „Megrendelem” gombra kattintva a vásárló átirányításra kerül a SimplePay fizetési oldalára.

Ezt követően a sima bankkártyás fizetésnél az adatok megadása után a fizetés indítható.

Egyéb fizetési lehetőségek:

QR- kódos gyorsfizetés

Ha webes felületen (desktopon) vásárolsz, a “QR-kódos fizetés” funkciót választva néhány érintéssel kifizetheted vásárlásodat az alkalmazás segítségével:

Csak olvasd be a laptop, asztali PC vagy tablet képernyőjén megjelenő QR kódot a Simple alkalmazás QR-vásárlás funkciójával, és máris kifizetheted az alkalmazáson keresztül a weben indított vásárlásodat a fiókban elmentett bankkártyáddal.

Push értesítéses gyorsfizetés
Ha weben (desktopon) indítod a vásárlást, a QR-kód felületén megadhatod Simple fiókodhoz tartozó email címedet is:

  • A cím beírását követően a Fizetés alkalmazásban gombot megnyomva – amennyiben telepítve van a Simple alkalmazás és be vagy jelentkezve a fiókodba – kapsz a telefonodra egy push értesítést. Az üzenetre kattintva a Simple alkalmazásban azonnal kifizetheted a vásárlásodat a fiókodban elmentett bankkártyáddal.

Gyorsfizetés alkalmazásban
Ha okostelefonod böngészőjében kezdeményezted a vásárlást, a SimplePay fizetési felületen megjelenik a Fizetés alkalmazásban opció:

A gombra kattintva azonnal átirányítunk a Simple alkalmazás fizetési felületére (ha telepítve van a készülékeden és be vagy jelentkezve a fiókodba), ahol már csak ki kell választanod a Simple fiókodban elmentett kártyát, és kifizetheted a vásárlást.